Kreipimasis dėl paslaugų, prekių ir pagalbos priemonių užtikrinimo žmonėms su negalia Lietuvoje dėl COVID-19

Kreipimasis dėl paslaugų, prekių ir pagalbos priemonių užtikrinimo žmonėms su negalia Lietuvoje dėl COVID-19

Naujienos 2020 kovo 27

Šiandien išplatinome prašymą prekybos tinklams dėl galimybės užtikrinti maisto ir kitų būtinų prekių prieinamumą karantino Lietuvoje metu.

Kreipimosi tekstas:

Atsižvelgdami į Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtą nutarimą dėl karantino režimo įvedimo Lietuvoje bei papildomus apribojimus ir problemas, su kuriomis susiduria mūsų atstovaujami žmonės su negalia apsipirkdami tiek fiziškai, tiek internetinėse parduotuvėse, prašome jūsų atsižvelgti į nepaprastą situaciją ir užtikrinti skirtingus pirkėjų poreikius

Pažymime, kad dėl esamų infrastruktūros kliūčių žmonėms su negalia iškyla itin didelė problema dėl kasdienių produktų (maisto, sveikatos priežiūros ir medikamentų, higienos) ir kasdienių būtinųjų, o neretai ir gyvybiškai svarbių paslaugų trūkumo. Todėl primygtinai prašome šios ekstremalios situacijos laikotarpiu neužmiršti ir įtraukti į krizės įveikimo planus žmonių su negalia, jų šeimos narių ir kitų pažeidžiamų grupių poreikius užtikrinančias priemones.

Atkreipiame dėmesį į šiuos prekybos vietų bei internetinių parduotuvių paslaugų neprieinamumo aspektus:

Žmonės su negalia, ypatingai turintys regos ir fizinę negalią, dažnai naudojasi internetinių parduotuvių paslaugomis (Barbora, Rimi e-parduotuvė) tačiau šiuo metu ši paslauga praktiškai yra nepasiekiama: itin greitai nelieka užsakymo laikų, o trumpam atsirandantys laikai, dėl regos ar motorikos sutrikimų praktiškai neprieinami negalią turintiems asmenims.

Apsipirkimas fiziškai prekybos vietose apsunkintas ar neįmanomas. Paminėta keletas aspektų: regos negalią turintiems asmenims reikalinga kito asmens pagalba surandant prekes ir  paimant jas nuo lentynų, aptarnaujant kasose ir pan. Dėl to neįmanoma laikytis saugios distancijos. Judantiems neįgaliojo vežimėliu reikalinga pašalinių asmenų pagalba pasiekiant prekes lentynose, išdėliojant jas prie kasų, susidedant į automobilius.

Rekomenduojant apriboti ir griežtinti pirkėjų srautų parduotuvėse kontrolę, siūloma leisti apsipirkti tik po vieną šeimos narį. Tokiu atveju apsipirkimas su asistento pagalba asmenims su įvairia negalia (tiek matoma, tiek nematoma, pvz. autizmo spektro, kt.) parduotuvėse praktiškai tampa neįmanomas.

Atsiėmimo taškų įrengimas, kai prekės užsakomos internetu, taip pat problematiškas dėl pasiekiamumo, prieinamumo ir kito asmens pagalbos reikalingumo.

Šis nepaprastas laikotarpis iš visų reikalauja ypač lanksčių ir nestandartinių sprendimų, todėl siekiant atliepti bent dalį paminėtų sunkumų pirkėjams ir vartotojams su negalia, siūlome:  Išplėsti galimybę naudotis “Senjorų valandomis” (LIDL, IKI, Norfos) į šią paslaugą įtraukiant ir žmones su negalia.  Rasti technologinį sprendimą, kurio pagalba pirkimą internetu būtų galima užbaigti, nepasirinkus laisvo laiko, o prekės būtų pristatomos pagal paslaugos teikėjų galimybes, pirkėją informuojant atskirai.  Žmonės su negalia galėtų registruojantis pažymėti prieinamumo poreikį ir gauti tikslinį kodą apsipirkimui e-parduotuvėje ar pan.

2 Comments
  1. Ką daryti jei gyveni mažesniam miesteli ir maisto į namus nėra,o asistentas kuris buvo skirtas dabar neturi teisės pasirodyti?

  2. Laba diena. Esu neigali. Judantį vežimėlio. Daug metų naudojausi Barbora internetinė parduotuvė. Šuo metų neimanuma užsakyti. O dar padarė kad atsiskaityti galima tik su kortelė. O ką daryti žmogui, ej neturi ant sąskaitų pinigų. Išvaziuoti į parduotuvę bijau. Neįgalus žmogus ir taip turi silpna imunitetą. Viruso pagauti labai bijau. Kaip galima užsakyti prekių?Gal galima kaip nors padėti. Ačiū

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *